donderdag 30 juni 2011

To be or not to be

Iedere dag een berichtje plaatsen? Nee, dat gaat het niet worden. Het mag van mij wel een beetje spontaan blijven. Hoe doen anderen dat? Af en toe kijk ik bij mijn vriendin D., die mij ook adviseerde een blog te beginnen. "Zo makkelijk, echt, dat kan jij ook! Leuk om je reisverhalen op te zetten!"

Maar ja, nu reis ik even niet. Mag ik dan niets plaatsen? Of zijn er juist mensen die het ook leuk vinden om iets te lezen zonder het reisverhaal? Dat zal dan nog wel moeten blijken. Voorlopig zijn er 2 volgers! Joepie, het begin is er.

Bij vriendin D. zie ik af en toe de klad er in komen, om na verloop van tijd, dol-enthousiast weer te beginnen. Met foto's, gewoon prachtig! Wie had dat in de vorige eeuw gedacht, dat wij in 2011 een "publiek dagboek" zouden bijhouden? Wie zou ons toen hebben geloofd als wij zouden vertellen dat we vele uren achter de computer zouden doorbrengen, zonder een mens te zien? Nee, sociaal was vroeger een woord met een andere betekenis. Zijn we minder sociaal, of misschien anders sociaal? Is ons "zijn" nog hetzelfde, of heeft het iets anders om het lijf?

1 opmerking:

  1. Ja dat is wel een paar filosofietjes waard. Zijn we er nog wel of niet helemaal meer?Persoonlijk vind ik dat we er nog hartstikke zijn,niet minder sociaal maar anders sociaal, met gewoon een andere manier van communiceren erbij. Nu kun je je met nog meer mensen onderhouden, want in het echie zijn we ook nog sociaal druk druk druk. Nu is ons sociale leven dus uitgebreid. Dankzij het internet en het weblog ...

    BeantwoordenVerwijderen