woensdag 12 oktober 2011

Eiland

Zit ik weer op een eiland... Weliswaar bewoond, of beter; overbevolkt. Wat bezielde mensen vroeger om op een stuk rots te gaan bouwen? Ja, het zal wel te maken hebben met de strategie; vanaf een top kun je uitkijken over het eiland en dus de vijand zien aankomen. Maar anno 21 ste eeuw is dat toch niet meer nodig? Dan kun je ook bouwen op lager gelegen gedeelten van het eiland. Maar nee hoor, we gaan gezellig met z'n allen zo dicht mogelijk op elkaar zitten. En 's ochtends met z'n allen in de file naar beneden, want daar is werk, b.v. in de toeristenindustrie, of visindustrie. En 's avonds gezellig met z'n allen weer in de file de berg op. Dit heb ik nu al een aantal avonden mogen aanschouwen, heerlijk op een terrasje, met een wijntje en in de uitlaatgassen. Het eten doen wij het liefste binnen, daar worden we op een andere manier uitgerookt.
Ondertussen rijden de bussen, auto's, kiepwagens, toeristenbussen, motoren e.d. langs. Vreemd, ik heb in al die dagen nog maar 1 Toyota Prius gezien, maar eentje! Op al die duizenden milieuvervuilers. Maar ja, wat wil je, de benzineprijs is hier € 0,95 de liter, dan hoef je geen hybride te rijden; het mag duidelijk zijn, ik zit niet op Terschelling. Iemand enig idee waar wel?

1 opmerking:

  1. Malta? Ik roep maar wat. Guernsey zou natuurlijk ook kunnen :-)

    BeantwoordenVerwijderen