zondag 9 oktober 2011

Ik ga op reis en ik neem mee . . .

Mijn tandenborstel... Zo ging het spelletje toch? Nu ik regelmatig op reis ga, merk ik dat ik steeds minder nodig heb, behalve die tandenborstel, die gaat altijd mee. Dan, de noodzakelijke dingen, zoals het paspoort, poen en pillen (de drie p's), het liefst in de handbagage, en in die handbagage mogen geen scherpe voorwerpen of vloeistoffen zitten. Ik heb het dan over reizen per vliegtuig. Dus drink ik braaf mijn flesje water leeg voor de douane, om het vervolgens na de douane weer te vullen met water. Bijzonder beleid, ook dat van die scherpe voorwerpen. Zakmessen worden in beslag genomen, maar daarna krijgt men in het vliegtuig bestek, waaronder een vlijmscherp mes (op goedkopere vluchten is dit van plastic, ha!). Over het eten kan ik nog een aparte blog schrijven.

Belangrijk zijn goede schoenen. Mijn wandelschoenen zijn al overal geweest; in de bossen van Luxemburg en Duitsland, tussen de kurkeiken van Portugal, van oost naar west in Canada, op Mont St. Michel, de archeologische opgravingen in Mexico, op de Jungfraujoch in Zwitserland, de stranden van Terschelling en Vlieland,de binnenlanden van Curacao, Ierland, Schotland, Engeland, Wales en nu op (alweer) een eiland.Tsja, op de een of andere manier blijven eilanden trekken, maar waarom?

1 opmerking:

  1. Haha, hoe ouder je wordt, hoe korter het lijstje dat je kan onthouden. Dat heeft er zeker mee te maken. 3P en 1T dat lukt nog net ; - ). Veel plezier nog. Enneh... niet al die bunnies opeten daar!!!

    BeantwoordenVerwijderen