zaterdag 30 juli 2011

De klad er in

Soms heb je andere prioriteiten. Huishouden, huisdieren, eten koken, tuin bijhouden, jam maken, sociale contacten bijhouden, op reis gaan...
Wacht eens even... Was dat niet het uitgangspunt? Een blog bijhouden als ik op reis ben?
Verdikkie, bijna vergeten, maar ik ben op reis, dus nu mag ik schrijven!

Sinds december vorig jaar heb ik een rondje Great-Brittain gedaan: eerst een paar dagen met D&D naar Ierland, een auto gehuurd, bijna niet meer uit een greppel gekomen, maar wel the ring of Kerry gereden. Veel gezien van het landschap, de mensen en de ruige natuur.
Daarna, in juni, met mijn vriendje, naar Schotland. De eilanden (Sky, Isla, Hebriden), de Hooglanden, de heftige kusten, alles met eigen auto langs B&B's. Prachtig.
En nu, vrij onverwacht, naar Yorkshire, waar vriendin J. verblijft. Op weg naar haar, ga ik met een bus van het vliegveld, door Bradford, naar Shipley en zie de Yorkshire Dales. Mooi!
De heuvels met hun patchwork dekens, de heggetjes, de niet-gemetselde stenen muurtjes, de huisjes met tuinen vol rozen en blauwe hortensia's, hoe krijgen ze het voor elkaar?

En in september nog even naar Wales, maar daarover later meer...
Dus toch een goede reden om dat blog te hebben, terwijl ik al dacht dat de klad er in zat!

1 opmerking:

  1. Wat een vervelend leven heb jij toch!! Al dat gereis en gesjouw met die koffers en tassen, daar wordt je toch doodmoe van. En dan moet je ter plaatse ook nog eens naar al die Charity shops, supermarkets and pubs, heel vervelend!!
    Al die wisselingen van landschap, heggetjes en muurtjes en kleine paadjes, daar wordt je toch doodmoe van!!

    Maar een lekker bietje van de tap of een Gin Tonic maken het dan weer dragelijk.

    Geniet, enjoy und liebe das Leben!!

    BeantwoordenVerwijderen