zondag 31 juli 2011

De zomer op je huid

Ik kan me nog herinneren dat we vroeger mooie, lange, warme zomers hadden, of is dat jeugdsentiment? Maar voordat het zomer werd wilde mijn moeder al bruine benen hebben, voor onder dat leuke, nieuwe jurkje. Nu had ze ooit eens gelezen dat je dan of veel worteltjes moest eten, of worteltjes schaven en dan het sap opvangen. Enfin, wij aten dagen wortelsalade en worteltjestaart. 's Avonds nam ze dan het wortelsap en deed het over haar benen. Tot dagen erna vroeg iedereen wat er toch met haar handen was, die zagen er nogal oranje uit en niemand die naar haar benen keek!

Nu ik in Engeland ben kijk ik graag in winkels naar het assortiment. Zo kwam ik in een "koopjeswinkel" een pakketje zelf-bruinende doekjes tegen. In Nederland is de zomer al bijna over, het leek mij daarom wel een verantwoorde aankoop van 1 pond, om dan toch met bruine benen rond te lopen, onder dat leuke, nieuwe jurkje.

Samen met vriendin J. voorzichtig eerst een arm uitgeprobeerd en zij een been. En ja hoor! Na een uur zagen we duidelijk verschil: we kregen een tintje. Terwijl we het volgende doekje pakten voor het andere been en arm, besloot ik toch even te lezen wat er nu toch op die doekjes zat: Acid this, Acid that en andere enge benamingen. Misschien gaan we wel licht geven vanavond. Zal ik dan morgen toch maar een pond worteltjes kopen?

2 opmerkingen:

  1. Haha, nee, volhouden! Lichtgevende bruine benen zijn niet alleen overdag, maar zelfs 's nachts een sensatie! En die wortels, die kan je er gewoon voor de lol bij wegkauwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What the f... is wrong with luminous legs by day and nighttime and a nice carrot!!
    You've got a lot of attention and whistles and that caresses your ego!

    BeantwoordenVerwijderen