zondag 10 juli 2011

Frambozen plukken

Na een heftige regenbui is het eerst: naaktslakken zoeken! Die glibberige, enge beesten gaan na regen over het gras richting moestuin, maar voor die tijd belanden ze in de groene bak. De (huis) egels lusten alleen de huisjesslakken, de naaktslakken schijnen giftig voor hen te zijn, nooit geweten.

Dan zie ik de toppen van de frambozenstengels bijna doorbuigen van de vruchten. Vol hangt het met rijpe frambozen, ooooh, heerlijk, wat een overdaad! Ik begin te plukken bij de gele/witte frambozen, vol sap en heerlijk van smaak, allemaal kleine, gouden bolletjes. Het zijn er nog niet zoveel, er kan amper een potje jam van gemaakt worden. Dan stap ik, hebberig, tussen de rode frambozen. Jeetje, dit is teveel, ik red het niet met 1 bakje. Gauw terug naar de keuken, nog eentje erbij gehaald. Al snel zit die ook vol en ik ben nog niet eens op de helft. Ik sta er helemaal in, van alle kanten omringen de stengels mij, zelfs boven mijn hoofd! En er hangt zoveel, ik kan het niet in 1 hand vasthouden, bovendien staat het bakje te ver weg, wat nu? Weet je wat? Ik eet ze gewoon op!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten