dinsdag 5 juni 2012

Vertrekken en ver trekken

Tegenwoordig moet je voor intercontinentale reizen 3 uur van te voren aanwezig zijn op Schiphol. Om 9.30 uur zaten we dus al op Holland Boulevard aan DE koffie. De KLM Boeing 747-400 Combo stond klaar, alleen de veiligheids-check voor ruim 400 passagiers duurde lang. Bezig met het taxiën (waar zit dat trema-teken nou?) naar de Bulderbaan, vanwaar wij om 12.30 uur zouden opstijgen, sprak de gezagvoerder over een "vrachtverdelingsfoutje" en moesten we terug naar de gate. Hij zei dat het zwaartepunt teveel naar achteren lag. Meteen zeiden Martin en ik tegen elkaar dat wij dan wel in de Business-class wilden gaan zitten, helemaal voorin, haha!

Enfin, dit grapje (bleek later geen foutje te zijn) kost de KLM geld, er werd extra kerosine bijgetankt, zodat we harder konden vliegen om op tijd aan te komen. Inmiddels was het 14.15 uur en  we hadden nog geen kilometer gevlogen! Zonder verdere problemen kwamen we na 9 uur vliegen in Calgary aan, waar ook nog eens gewacht moest worden op het uitladen van 2 paarden...hoezo vrachtverdelingsfoutje?

Hoofd reisleiding had een auto gereserveerd, een echte PC-HoofdBAK! Een nieuwe Ford Edge, 4 wheele drive, met achteruitrij-camera, verwarmde stoelen en andere snufjes, helaas wit, maar dat zou gauw veranderen...


Op weg naar Banff zagen we bekende gebieden, we hadden hier in 2008 en 2010 al eens gereden, maar nu gaan we naar het noord-westen, naar Alaska en helemaal met deze auto. Waarschijnlijk gaan we met die bak een afstand van 10.000 kilometer rijden, dat is nog eens ver trekken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten